Батьківська пошта


Шановні батьки! 

 

 

Картинки по запросу картинки батьківські збори

 

до листа Міністерства освіти і науки України
від _01.03.___2018 № _1/9-130____

8-го грудня 2005-го року, на рівні Генеральної Асамблеї ООН прийнята резолюція № A/RES/60/97, в якій висловлюється глибока стурбованість і занепокоєність масштабними гуманітарними проблемами, викликаними наявністю цієї грізної зброї – мін і вибухонебезпечних пережитків війн і військових конфліктів. У даній резолюції підкреслюється необхідність посилення уваги з боку держав, котрі зіштовхуються з мінної загрозою, а також проводиться відвертий заклик до країн, громадських і не урядових організацій з метою запобігання подальшого використання мін та інших аналогічних небезпечних вибухових пристроїв.
4 квітня офіційно проголошено Міжнародним днем просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням. Небезпека, яку несе в собі використання цього виду озброєнь, має більш серйозні і більш тривалі соціально-економМетодичні рекомендації
щодо проведення бесід з учнями закладів загальної середньої освіти
з питань уникнення враження мінами і вибухонебезпечними предметами.

Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз.
ічні наслідки як для мирного населення держав, де є проблема мін і замінованих об’єктів, минулих наслідків військових конфліктів, так і для тих, хто використовує цю зброю у своєму арсеналі.
Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.
Фахівці цивільного захисту рекомендують вчителям і батькам обов’язково проводити з дітьми бесіди щодо поводження з невідомими предметами і пристроями.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.
До вибухонебезпечних предметів належать:
• вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
• піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
- гранати;
- димові шашки.
• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
- приносити предмет додому, у табір, до школи.
Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!
Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, немає снарядів часів війни.

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:
1. ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;
4. у жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;
- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС.
Якщо знайдено забуту річ у громадському транспорті, доречно опитати людей, які знаходяться поряд. Бажано встановити, кому річ належить або хто міг її залишити. Якщо господаря встановити не вдається, потрібно негайно повідомити про знахідку водія (кондуктора).
У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».
Якщо підозрілий предмет знайдено в установі, потрібно негайно повідомити про знахідку адміністрацію.

У разі знаходженні вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
2. Не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.
4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.
 
У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:
- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;
- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;
- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Якщо будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:
- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;
- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;
- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
- перевірте, чи потребують допомоги сусіди.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам. Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Отож:
- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;
- не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшалт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.

Поради керівнику навчального закладу:

Останнім часом почастішали випадки телефонних повідомлень про замінування приміщень та виявлення підозрілих предметів, що можуть виявитися вибуховими пристроями.
На такий випадок пропонуємо заходи попереджувального характеру:
• посилити пропускний режиму при вході і в'їзді на територію закладу, пильнувати системи сигналізації і відеоспостереження;
• проводити обходи території закладу і періодичну перевірку складських приміщень на предмет своєчасного виявлення вибухових пристроїв або підозрілих предметів;
• організувати проведення спільних із працівниками цивільного захисту, правоохоронних органів інструктажів і практичних занять з питань дій у разі загрози або виникнення надзвичайних подій.
У разі виявлення підозрілого предмета працівниками навчального закладу чи учнями потрібно негайно повідомити правоохоронні органи, територіальні органи управління з питань цивільного захисту.
До прибуття оперативно-слідчої групи керівник навчального закладу повинен дати вказівку співробітникам знаходитися на безпечній відстані від знайденого предмета.
У разі потреби – евакуйовувати людей згідно наявному плану евакуації.
Потрібно забезпечити можливість безперешкодного під'їзду до місця виявлення підозрілого предмету автомашин правоохоронних органів, співробітників територіальних органів управління з питань цивільного захисту, пожежної охорони, невідкладної медичної допомоги, служб експлуатації, забезпечити присутність осіб, що знайшли знахідку, до прибуття оперативно-слідчої групи.
У всіх випадках керівник навчального закладу дає вказівку не наближатися, не чіпати, не розкривати і не переміщати підозрілу знахідку, зафіксує час її виявлення.


Заступник директора департаменту –
начальник відділу Наталія Бєскова


 Шановні батьки!

 

 

 Для того, щоб усі правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

    1. СПРИЯЙТЕ РОБОТІ СВОЇХ ДІТЕЙ І ПОСТІЙНО КОНТРОЛЮЙТЕ ЇЇ.

 2. ВИЗНАЧТЕ ПОСТІЙНЕ МІСЦЕ ДИТИНИ, ДЕ Б ЗРУЧНО БУЛО Б ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ, ЧИТАТИ КНИЖКИ, ГАЗЕТИ. СВІТЛО ПОВИННО ПАДАТИ НА КНИГУ АБО ЗОШИТ ІЗ ЛІВОГО БОКУ.

 3. СТЕЖТЕ, ЩОБ ДИТИНА ВЧАСНО ПРИХОДИЛА ДО ШКОЛИ ТА СВОЄЧАСНО ПОВЕРТАЛАСЯ. КОНТРОЛЮЙТЕ, ЧИ НЕ БУЛО ПРОПУСКІВ УРОКІВ, ЗАПІЗНЕНЬ БЕЗ ПОВАЖНИХ ПРИЧИН.

4. ВИМАГАЙТЕ, ЩОБ ДИТИНА ПОЧИНАЛА ВИКОНУВАТИ УРОКИ У ПЕРЕДБАЧЕНИЙ РЕЖИМОМ ЧАС. ПІСЛЯ КОЖНИХ 50 ХВИЛИН ЗАНЯТЬ - 10 ХВИЛИН ВІДПОЧИНКУ.

 5. НЕ ВІДРИВАЙТЕ ДИТИНУ ВІД РОБОТИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

6. ПЕРЕВІРЯЙТЕ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ РОБОТИ, НЕХАЙ ДИТИНА РОЗПОВІСТЬ ВИВЧЕНЕ СВОЇМИ СЛОВАМИ, ВІДПОВІСТЬ НА ЗАПИТАННЯ.

 7. ЩОДЕННО ПРОДИВЛЯЙТЕСЬ ЩОДЕННИК ДИТИНИ.

 8. ВИХОВУЙТЕ ЛЮБОВ ДО НАВЧАННЯ ТА ШКОЛИ, ПОВАГУ ДО ВЧИТЕЛЯ, СТАРШИХ.

9. НЕ КРИТИКУЙТЕ ПРИ ДІТЯХ УЧИТЕЛЯ, ШКОЛУ; ПРО ПОМІЧЕНІ НЕДОЛІКИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ, ШКОЛИ КАЖІТЬ САМОМУ ВЧИТЕЛЕВІ, ДИРЕКТОРОВІ ШКОЛИ.

10. ЧАСТІШЕ РОЗМОВЛЯЙТЕ З ДИТИНОЮ ПРО ТЕ, ЩО БУЛО В ШКОЛІ ЦІКАВОГО, ЩО ЗАВАЖАЄ ЇЇ КРАЩЕ ВЧИТИСЯ, ДАЙТЕ ПОРАДИ, ПОДІЛІТЬСЯ ДОСЯГНЕННЯМИ У СВОЇЙ РОБОТІ.

11. ОДИН – ДВА РАЗИ НА МІСЯЦЬ ВІДВІДУЙТЕ ШКОЛУ, РОЗМОВЛЯЙТЕ З УЧИТЕЛЯМИ, КЛАСНИМИ КЕРІВНИКАМИ.

12. ОБОВ`ЯЗКОВО ВІДВІДУЙТЕ ВСІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ.

 13. НЕ ПОСИЛАЙТЕ ДІТЕЙ КУПУВАТИ ЦИГАРКИ ТА СПИРТНІ НАПОЇ.

 14. ПРИВЧАЙТЕ ДИТИНУ СЛУХАТИ МУЗИКУ, ЧИТАТИ ХУДОЖНЮ ЛІТЕРАТУРУ, ВИХОВУЙТЕ ІНТЕРЕС ДО ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА, ФІЗКУЛЬТУРИ.



ПОРАДИ БАТЬКАМ

  •  Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? 
  • Скористайтеся нашими порадами.

  1.  Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
  2. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
  3. Змінюйте оточення, а не дитину
  4. .Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
  5. Висловлюйте свої бажання позитивно
  6. Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Висувайте реальні вимоги
  7. Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
  8. Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
  9. В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими – використовуйте тактику переключення уваги.
  10. Обирайте виховання без побиття та крику
  11. На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
  12. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.


                        Шановні батьки,радо вітаю вас з весною! 




       Звертаюсь до Вас із наступною вимогою-проханням:ретельно контролюйте виконання домашніх завдань,перевіряйте процес збирання до школи.Наші діти масово не виконують домашні завдання,забувають дома зошити,альбоми,не вчать правил,не виконують завдань з інформатики тощо.З цього приводу можна не згадати лише декілька прізвищ:Шкурко Г.,Гринь М.,Всі інші попадають в різні номінації.Крім того погіршилась дисципліна:Борисенко О.,Геря ,,Гопкало О.,Нефьодов Д, Охрименко В.,Пойташ М.,Якименко А.,Кацило К.,Слюсаренко В. Вчителі втомилися від безладу на уроках.Ми чекаємо Вашої  допомоги!   

                                                  З повагою класний керівник        

                                                              
      
                                                                 



ПОРАДИ БАТЬКАМ 
!zolotie_pravila_vospitaniya_5.jpg (.81 Kb)

1. "Такий же, як всі". Не слід балувати дитину, тільки тому, що вона найменша у сім'ї, так як вона може відчути своє особливе привілейоване становище. Намагайтеся уникати виразів типу: "Ти ще маленький!", "Підростеш - дізнаєшся", такими словами Ви вказуєте на існуючу нерівність у вашому тісному колі. Важливо, щоб дитина відчувала свою рівність в сім'ї.



2. Не створюйте дитині особливого становища: кращий шматок, гарніший одяг, перше місце. Це сприяє розвитку егоїзму.



3. Умійте відмовляти своєму чаду впевнено і безкомпромісно, якщо його запити не відповідають сімейним цінностям або порушують комфорт дорослих.



4. Вчіть повазі до старших, враховуючи їх інтереси та побажання.



5. Вислуховуйте думку дитини з потрібних питань, дозволяйте їй бути присутньою і брати участь в сімейних справах.



6. Закріпіть певні обов'язки за дитиною і уважно стежте за їх виконанням.



7. Виховуйте повагу до старшого покоління. Розповідайте, як треба дбати про дідусів і бабусь, при цьому необхідно давати чіткі доручення ("Дізнайся, як почуває себе бабуся", "Пограй тихесенько, а мама відпочине" і т.д.)



8. Вчіть спілкуватися з дітьми, бути доброзичливими до оточуючих людей; вчіть давати іграшки іншим діткам, ділитися з іншими.
***
 
Шановні батьки!
 Велике прохання писати пояснювальні записки про пропуски занятть учнями(1-2 дні)  за такою формою на окремих цілих аркушах,якщо пропущено більше днів потрібна довідка від лікаря.

              ДИРЕКТОРУ ЗОШ №23
ОЗЕРОВУ О.Д.
____________________________
(ПІБ ЗАЯВНИКА)
____________________________
(АДРЕСА )
____________________________
(ТЕЛЕФОН)
     ЗАЯВА

ПРОШУ ПРОПУСКИ МОЄЇ ДИТИНИ _______________________________________
УЧНЯ(УЧЕНИЦІ) ______________ КЛАСУ  З_______________ ПО ________________
ВВАЖАТИ З ПОВАЖНОЇ ПРИЧИНИ У ЗВ’ЯЗКУ З ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________                                                                ___________________
(ДАТА)                                                                                                                (ПІДПИС)
___________________________________________________________________

         

РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ БАТЬКІВ 
«ЯК ЗРОБИТИ ІНТЕРНЕТ БЕЗПЕЧНИМ ДЛЯ ВАС ТА ВАШИХ ДІТЕЙ»

 

         ІНТЕРНЕТ СПРИЯВ ШВИДКОМУ СТРИБКУ У СФЕРІ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ СУСПІЛЬСТВА. АЛЕ РАЗОМ ІЗ ТИМ ЦЕЙ РЕСУРС МІСТИТЬ БАГАТО РИЗИКІВ. ДІЗНАЙТЕСЬ ПРО 6 ПРАВИЛ, ЯКІ ДОПОМОЖУТЬ ВАМ ЗАХИСТИТИ СВОЮ ДИТИНУ ВІД НЕБЕЗПЕК В ІНТЕРНЕТІ.
 1. РОЗМІСТІТЬ КОМП’ЮТЕР У КІМНАТІ, ЯКУ ВИКОРИСТОВУЮТЬ УСІ ЧЛЕНИ РОДИНИ.
ІНОДІ ДІТИ ТРИМАЮТЬ У СЕКРЕТІ ТЕ, ЩО ВОНИ КОРИСТУЮТЬСЯ ІНТЕРНЕТОМ. ВОНИ МОЖУТЬ НЕ БАЖАТИ ТОГО, АБИ ЇХ БАТЬКИ БУЛИ У КУРСІ ЇХ ДІЙ В МЕРЕЖІ. ВАЖЛИВО НЕ РЕАГУВАТИ ДОСИТЬ ЕМОЦІЙНО, А ЗРОБИТИ ВСЕ МОЖЛИВЕ, АБИ ЗНЯТИ ЦЮ ПСИХОЛОГІЧНУ НАПРУГУ.
ОБГОВОРЮВАТИ МОЖЛИВІ ТРУДНОЩІ ЛЕГШЕ, КОЛИ КОМП’ЮТЕР ЗНАХОДИТЬСЯ У СПІЛЬНІЙ КІМНАТІ. КРІМ ТОГО, ВИ МОЖЕТЕ ВИКОРИСТОВУВАТИ ІНТЕРНЕТ РАЗОМ ІЗ ДИТИНОЮ. ТАКИМ ЧИНОМ, РОЗМОВИ ПРО ІНТЕРНЕТ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ЙОГО ВИКОРИСТАННЯМ СТАНУТЬ ПОВСЯКДЕННОЮ ЧАСТИНОЮ ВАШОГО РОДИННОГО ЖИТТЯ.
2. ВИКОРИСТОВУЙТЕ БУДИЛЬНИК ДЛЯ ОБМЕЖЕННЯ ЧАСУ, ЯКІЙ ДИТИНА ПРОВОДИТЬ В ІНТЕРНЕТІ.
ЗАЗДАЛЕГІДЬ ПОГОДЬТЕ ТРИВАЛІСТЬ ПЕРЕБУВАННЯ В ІНТЕРНЕТІ.
БАЖАНО ВИЗНАЧИТИ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ ДІТЕЙ В ОН-ЛАЙНІ. ЧАС, ПРОВЕДЕНИЙ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ, НЕОБХІДНО ОБМЕЖИТИ ДЛЯ ТОГО, АБИ НЕ НАНЕСТИ ШКОДУ СТАНУ ЗДОРОВ’Я ДИТИНИ. ІГРОВА КОМП’ЮТЕРНА ЗАЛЕЖНІСТЬ СТАЛА ВЕЛИКОЮ ПРОБЛЕМОЮ У ВСЬОМУ СВІТІ.
ОБГОВОРІТЬ ЧАС ПЕРЕБУВАННЯ ДИТИНИ В ІНТЕРНЕТІ ТА ДОМОВТЕСЬ ПРО ВИКОРИСТАННЯ БУДИЛЬНИКА. ТАКИМ ЧИНОМ ВИ УНИКНЕТЕ МОЖЛИВИХ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ.
3. ВИКОРИСТОВУЙТЕ ТЕХНІЧНІ ЗАСОБИ ЗАХИСТУ: ФУНКЦІЇ БАТЬКІВСЬКОГО КОНТРОЛЮ В ОПЕРАЦІЙНІЙ СИСТЕМІ, АНТИВІРУС ТА СПАМ-ФІЛЬТР. 
ДЛЯ РОБОТИ ЗА КОМП’ЮТЕРОМ ЗОВСІМ НЕОБОВ’ЯЗКОВО ЗНАТИ ВСІ ЙОГО ФУНКЦІОНАЛЬНІ МОЖЛИВОСТІ. ЗАПРОСІТЬ СПЕЦІАЛІСТА, ЯКІЙ НАЛАШТУЄ ОПЕРАЦІЙНУ СИСТЕМУ ВАШОГО КОМП’ЮТЕРА ТА ПОКАЖЕ, ЯК ПРАЦЮВАТИ ІЗ БАТЬКІВСЬКИМ КОНТРОЛЕМ. КРАЩЕ ОДИН РАЗ ПОБАЧИТИ, АНІЖ БАГАТО РАЗІВ ПОЧУТИ. НЕ ВИКОРИСТОВУЙТЕ У СЕБЕ ВДОМА КОМП’ЮТЕР, ЯКІЙ ТЕХНІЧНО Є НЕЗАХИЩЕНЕНИМ.
ТАКОЖ ВИ МОЖЕТЕ ПРОЙТИ ОН-ЛАЙН НАВЧАННЯ ТА НАВЧИТИСЬ НАЙБІЛЬШ ЕФЕКТИВНО ВИКОРИСТОВУВАТИ ФУНКЦІЇ БЕЗПЕКИ БРАУЗЕРА ТА САМОСТІЙНО НАЛАШТОВУВАТИ БАТЬКІВСЬКИЙ КОНТРОЛЬ.
ВСТАНОВІТЬ MICROSOFT SECURITY ESSENTIALS ЗАРАЗ, І ВАШ КОМП’ЮТЕР БУДЕ ЗАХИЩЕНИМ У РЕАЛЬНОМУ ЧАСІ ВІД ВІРУСІВ, ПРОГРАМ-ШПИГУНІВ ТА ІНШИХ ЗЛОВМИСНИХ ПРОГРАМ.
4. СТВОРІТЬ «СІМЕЙНІ ІНТЕРНЕТ-ПРАВИЛА», ЩО МІСТЯТЬ ПРАВИЛА ОНЛАЙН-БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДІТЕЙ. 
ДІТИ НАВЧАЮТЬСЯ ШЛЯХОМ ЕКСПЕРИМЕНТУВАННЯ. ЯКЩО ВИ ЗАЦІКАВЛЕНІ У ТОМУ, АБИ ВАША ДИТИНА НАВЧАЛАСЬ НЕ НА СВОЇХ ВЛАСНИХ ПОМИЛКАХ — ЯКОМОГА ЧАСТІШЕ ОБГОВОРЮЙТЕ ТЕМИ, ПОВ’ЯЗАНІ ІЗ ІНТЕРНЕТОМ. ВИ МОЖЕТЕ РОЗКАЗАТИ, НАПРИКЛАД, ПРО ДОСТОВІРНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ, РОЗТАШОВАНОЇ В МЕРЕЖІ. ТАК ВИ НЕВИМУШЕНО СТВОРИТЕ СВОЇ «РОДИННІ ПРАВИЛА» ІНТЕРНЕТ-БЕЗПЕКИ. ТРАДИЦІЇ, НОРМИ ТА ПРАВИЛА, ЯКІ ЗАКРІПИЛИСЬ У РОДИНІ — ДОВГОВІЧНІ.
5. ПРОВОДЬТЕ БІЛЬШЕ ЧАСУ ІЗ ДИТИНОЮ. ВСІЛЯКО ЗАОХОЧУЙТЕ ОБГОВОРЕННЯ ТЕМ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ІНТЕРНЕТОМ.
 В ЖИТТІ КОЖНОГО ТРАПЛЯЮТЬСЯ ПОМИЛКИ. НЕМАЄ ПОТРЕБИ СПРИЙМАТИ ПОМИЛКИ ДІТЕЙ ЯК ЖИТТЄВУ ПРОБЛЕМУ. БУДУЙТЕ ДОВІРЛИВІ СТОСУНКИ ЗАДЛЯ ТОГО, АБИ БУТИ ВПЕВНЕНИМИ, ЩО У БУДЬ-ЯКІЙ СИТУАЦІЇ ДИТИНА ЗВЕРНЕТЬСЯ ЗА ДОПОМОГОЮ САМЕ ДО ВАС. ЩОБ НЕ СТАЛОСЬ, ВАША ДИТИНА ПОВИННА БУТИ ВПЕВНЕНОЮ, ЩО У БУДЬ ЯКІЙ СИТУАЦІЇ ВОНА МОЖЕ РОЗРАХОВУВАТИ НА ВАШУ ПІДТРИМКУ ТА ПРИЙНЯТТЯ. ГАРНИЙ РЕЦЕПТ ПОБУДОВИ ДОВІРЛИВИХ ВІДНОСИН — ЩОДЕННЕ СПІЛКУВАННЯ ТА СПІЛЬНЕ ПРОВЕДЕННЯ ВІЛЬНОГО ЧАСУ. В НЕВИМУШЕНІЙ СИТУАЦІЇ НАБАГАТО ЛЕГШЕ ОБГОВОРЮВАТИ «СКЛАДНІ» ПИТАННЯ.
6. НАВЧАЙТЕ ДІТЕЙ КРИТИЧНО СТАВИТИСЯ ДО ІНФОРМАЦІЇ В ІНТЕРНЕТІ І НЕ ПОВІДОМЛЯТИ КОНФІДЕНЦІЙНІ ДАНІ ОН-ЛАЙН. 

ПОВІДОМТЕ ДИТИНІ, ЩО ПРАКТИЧНО КОЖЕН МОЖЕ СТВОРИТИ СВІЙ САЙТ, І ПРИ ЦЬОМУ НІХТО НЕ МОЖЕ ПРОКОНТРОЛЮВАТИ ДОСТОВІРНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ, РОЗТАШОВАНОЇ НА ТАКОМУ САЙТІ. НАВЧІТЬ ДИТИНУ ВИКОРИСТОВУВАТИ ІНФОРМАЦІЮ ІЗ РІЗНИХ ПЕРЕВІРЕНИХ ДЖЕРЕЛ.



ПОРАДИ БАТЬКАМ 
ЩОДО ВИХОВАННЯ 
У ДІТЕЙ ПОЧУТТЯ ВЛАСНОЇ ГІДНОСТІ І ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА СВОЮ БЕЗПЕКУ
  1.  ВИКОРИСТОВУЙТЕ БУДЬ-ЯКУ МОЖЛИВІСТЬ, ЩОБ ВИСЛОВИТИ ДИТИНІ СВОЮ ЛЮБОВ.
  2. ОЦІНЮЙТЕ КОЖНУ САМОСТІЙНУ СПРАВУ ДИТИНИ ПОЗИТИВНО.
  3. НАМАГАЙТЕСЯ ПОМІТИТИ І ПОХВАЛИТИ ДИТИНУ ЗА ЗМІНИ ДО КРАЩОГО В ЇЇ ПОВЕДІНЦІ, НАВІТЬ ЯКЩО ВОНА ДУЖЕ НЕЗНАЧНА.
  4. ПАМ’ЯТАЄТЕ, ЩО ПРИ ЧАСТОМУ ЗВЕРНЕННІ ДО ЗАОХОЧЕННЯ ТА ПОХВАЛИ, ВИ СПРИЯЄТЕ РОЗВИТКУ У ДИТИНИ ВПЕВНЕНОСТІ В СОБІ.
  5. НАМАГАЙТЕСЯ НАВЧИТИ ДИТИНУ, ЯК ВИПРАВИТИ НЕПРАВИЛЬНИЙ ВЧИНОК.
  6. ВИСЛОВЛЮЙТЕ СВОЄ СТАВЛЕННЯ ДО НЕНАЛЕЖНОЇ ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ ЯСНО І НЕДВОЗНАЧНО, ЗАЛИШАЮЧИ ВПЕВНЕНІСТЬ У ВМІННІ ДИТИНИ ДІЯТИ ПРАВИЛЬНО.
  7. РОЗМОВЛЯЙТЕ З ДІТЬМИ В ТОНІ ПОВАГИ І СПІВРОБІТНИЦТВА.
  8. ЗАЛУЧАЙТЕ ДИТИНУ В ПРОЦЕС ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ.
  9. ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО ВИ ДАЄТЕ ДИТИНІ ЗРАЗОК ПРАВИЛЬНОЇ ПОВЕДІНКИ.
  10. НАМАГАЙТЕСЯ УНИКАТИ ПОРОЖНІХ ПОГРОЗ. ВЧІТЬ ДИТИНУ ПРАГНУТИ ДО УСПІХУ, БО УСПІХ, ВИЗНАНИЙ ДОРОСЛИМИ, Є МІРИЛОМ ЇЇ ЦІННОСТІ.
  11. РАХУЙТЕСЯ З ДУМКОЮ ДИТИНИ. БАЖАНО, ЩОБ ДИТИНА МАЛА МОЖЛИВІСТЬ ВИРАЗИТИ СВОЄ НЕВДОВОЛЕННЯ ЧИ НАВІТЬ ОБУРЕННЯ, КОЛИ ВОНА ПОВИННА ПІДКОРИТИСЯ ПРАВИЛАМ, ЩО ЇЙ НЕ ДО СМАКУ. ЗАЛУЧАЙТЕ ДИТИНУ ДО ВИРІШЕННЯ БУДЬ-ЯКИХ СИТУАЦІЙ.
  12. НЕ ДОПУСКАЙТЕ РУКОПРИКЛАДСТВА, КРИКІВ, ПОГРОЗ ТА ОБРАЗЛИВИХ СЛІВ -ВОНИ МОЖУТЬ ТІЛЬКИ ВИКЛИКАТИ У ВАШИХ ДІТЕЙ НЕГАТИВНІ ЕМОЦІЇ І НЕПРИЯЗНЕ СТАВЛЕННЯ ДО НАВКОЛИШНЬОГО СВІТУ.
  13. НАМАГАЙТЕСЯ НЕ ВИРАЖАТИ ПЕРЕВАГУ ОДНОМУ З ДІТЕЙ.
  14. НЕ ОЧІКУЙТЕ ВІД ДИТИНИ ВИКОНАННЯ ТОГО, ЩО ВОНА НЕ В ЗМОЗІ ЗРОБИТИ; ДАВАЙТЕ ЇЙ ПОСИЛЬНІ ЗАВДАННЯ ТА ДОРУЧЕННЯ.
                                                   ШАНОВНІ БАТЬКИ!        ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО ТІЛЬКИ ЛЮБОВ І ШАНОБЛИВЕ СТАВЛЕННЯ ДО ДИТИНИ СПРИЯТИМУТЬ ВИХОВАННЮ ГІДНОЇ ОСОБИСТОСТІ.

 Для того, щоб усі правила виявились ефективними, необхідно їх об’єднувати: дитина повинна бути не об’єктом, а співучасником власної оцінки, її слід навчити самостійно оцінювати свої досягнення.

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ

    1. СПРИЯЙТЕ РОБОТІ СВОЇХ ДІТЕЙ І ПОСТІЙНО КОНТРОЛЮЙТЕ ЇЇ.

 2. ВИЗНАЧТЕ ПОСТІЙНЕ МІСЦЕ ДИТИНИ, ДЕ Б ЗРУЧНО БУЛО Б ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ, ЧИТАТИ КНИЖКИ, ГАЗЕТИ. СВІТЛО ПОВИННО ПАДАТИ НА КНИГУ АБО ЗОШИТ ІЗ ЛІВОГО БОКУ.

 3. СТЕЖТЕ, ЩОБ ДИТИНА ВЧАСНО ПРИХОДИЛА ДО ШКОЛИ ТА СВОЄЧАСНО ПОВЕРТАЛАСЯ. КОНТРОЛЮЙТЕ, ЧИ НЕ БУЛО ПРОПУСКІВ УРОКІВ, ЗАПІЗНЕНЬ БЕЗ ПОВАЖНИХ ПРИЧИН.

4. ВИМАГАЙТЕ, ЩОБ ДИТИНА ПОЧИНАЛА ВИКОНУВАТИ УРОКИ У ПЕРЕДБАЧЕНИЙ РЕЖИМОМ ЧАС. ПІСЛЯ КОЖНИХ 50 ХВИЛИН ЗАНЯТЬ - 10 ХВИЛИН ВІДПОЧИНКУ.

 5. НЕ ВІДРИВАЙТЕ ДИТИНУ ВІД РОБОТИ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.

6. ПЕРЕВІРЯЙТЕ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ РОБОТИ, НЕХАЙ ДИТИНА РОЗПОВІСТЬ ВИВЧЕНЕ СВОЇМИ СЛОВАМИ, ВІДПОВІСТЬ НА ЗАПИТАННЯ.

 7. ЩОДЕННО ПРОДИВЛЯЙТЕСЬ ЩОДЕННИК ДИТИНИ.

 8. ВИХОВУЙТЕ ЛЮБОВ ДО НАВЧАННЯ ТА ШКОЛИ, ПОВАГУ ДО ВЧИТЕЛЯ, СТАРШИХ.

9. НЕ КРИТИКУЙТЕ ПРИ ДІТЯХ УЧИТЕЛЯ, ШКОЛУ; ПРО ПОМІЧЕНІ НЕДОЛІКИ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ, ШКОЛИ КАЖІТЬ САМОМУ ВЧИТЕЛЕВІ, ДИРЕКТОРОВІ ШКОЛИ.

10. ЧАСТІШЕ РОЗМОВЛЯЙТЕ З ДИТИНОЮ ПРО ТЕ, ЩО БУЛО В ШКОЛІ ЦІКАВОГО, ЩО ЗАВАЖАЄ ЇЇ КРАЩЕ ВЧИТИСЯ, ДАЙТЕ ПОРАДИ, ПОДІЛІТЬСЯ ДОСЯГНЕННЯМИ У СВОЇЙ РОБОТІ.

11. ОДИН – ДВА РАЗИ НА МІСЯЦЬ ВІДВІДУЙТЕ ШКОЛУ, РОЗМОВЛЯЙТЕ З УЧИТЕЛЯМИ, КЛАСНИМИ КЕРІВНИКАМИ.

12. ОБОВ`ЯЗКОВО ВІДВІДУЙТЕ ВСІ БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ.

 13. НЕ ПОСИЛАЙТЕ ДІТЕЙ КУПУВАТИ ЦИГАРКИ ТА СПИРТНІ НАПОЇ.

 14. ПРИВЧАЙТЕ ДИТИНУ СЛУХАТИ МУЗИКУ, ЧИТАТИ ХУДОЖНЮ ЛІТЕРАТУРУ, ВИХОВУЙТЕ ІНТЕРЕС ДО ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА, ФІЗКУЛЬТУРИ.



ПОРАДИ БАТЬКАМ

  •  Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? 
  • Скористайтеся нашими порадами.

  1.  Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
  2. Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка – приклад для наслідування.
  3. Змінюйте оточення, а не дитину
  4. .Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
  5. Висловлюйте свої бажання позитивно
  6. Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте. Висувайте реальні вимоги
  7. Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
  8. Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
  9. В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими – використовуйте тактику переключення уваги.
  10. Обирайте виховання без побиття та крику
  11. На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
  12. Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.


КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ


Стаття 53. Кожен має право на освіту.

Повна загальна середня освіта є обов'язковою.

Держава забезпечує доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої, професійно-технічної, вищої освіти в державних і комунальних навчальних закладах; розвиток дошкільної, повної загальної середньої, позашкільної, професійно-технічної, вищої і післядипломної освіти, різних форм навчання; надання державних стипендій та пільг учням і студентам.
Громадяни мають право безоплатно здобути вищу освіту в державних і комунальних навчальних закладах на конкурсній основі.






Шановні батьки!
Звертаюсь до Вас з проханням ознайомитись з нормативними документами,які передбачають  Ваші права та обов'язки  щодо виховання дітей.У цих документах  державою закріплені основні вимоги до процесу навчання і виховання молодшого покоління. З повагою класний керівник. 























З А К О Н    У К Р А Ї Н И
Про  освіту

Стаття 3. Право громадян України на освіту
     1. Громадяни України мають право на безкоштовну освіту в усіх
державних  навчальних  закладах  незалежно  від    статі,    раси,
національності, соціального і майнового стану, роду  та  характеру
занять, світоглядних переконань, належності до  партій,  ставлення
до релігії, віросповідання, стану здоров'я,  місця  проживання  та
інших обставин. Це право забезпечується:
     розгалуженою   мережею  навчальних  закладів,  заснованих  на
державній  та  інших  формах власності, наукових установ, закладів
післядипломної освіти;
     відкритим характером навчальних закладів, створенням умов для
вибору  профілю  навчання  і  виховання  відповідно до здібностей,
інтересів громадянина;
     різними  формами  навчання  -  очною,  вечірньою,    заочною,
екстернатом, а також педагогічним патронажем.
     2. Держава  здійснює  соціальний  захист  вихованців,  учнів,
студентів, курсантів, слухачів, стажистів, клінічних  ординаторів,
аспірантів,  докторантів  та  інших  осіб  незалежно  від  форм їх
навчання  і  типів навчальних закладів, де вони навчаються, сприяє
здобуттю освіти в домашніх умовах.
     3. Для одержання документа про освіту громадяни  мають  право
на державну атестацію.
     4.  Іноземці,  особи  без  громадянства  здобувають  освіту в
навчальних закладах України відповідно до чинного законодавства та
міжнародних договорів.
{  Частина  четверта  статті  3  із  змінами,  внесеними згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
     5.  Особа,  яку  визнано  біженцем  або  особою, яка потребує
додаткового  захисту,  має  рівне  з  громадянами України право на
освіту.
{  Статтю  3 доповнено частиною п'ятою згідно із Законом N 5290-VI
( 5290-17 ) від 18.09.2012 }

Стаття 22. Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти
     Соціально-педагогічний   патронаж  у  системі  освіти  сприяє
взаємодії  навчальних  закладів,  сім'ї  і суспільства у вихованні
дітей,  їх  адаптації  до  умов соціального середовища, забезпечує
консультативну   допомогу   батькам,  особам,  які  їх  замінюють.
Педагогічний  патронаж  здійснюється  соціальними  педагогами. 
За своїм   статусом   соціальні  педагоги  належать  до  педагогічних
працівників.

Стаття 59. Відповідальність батьків за розвиток дитини
     1. Виховання  в  сім'ї  є  першоосновою  розвитку  дитини  як
особистості.
     2.  На    кожного    з    батьків    покладається    однакова
відповідальність за виховання, навчання і розвиток дитини.
     3. Батьки та особи, які їх замінюють, зобов'язані:
     постійно дбати про фізичне здоров'я,  психічний  стан  дітей,
створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
     поважати гідність дитини, виховувати  працелюбність,  почуття
доброти,   милосердя,   шанобливе  ставлення  до  державної  мови,
регіональних  мов  або мов меншин, інших мов і рідної мови, сім'ї,
старших  за віком, до народних традицій та звичаїв;
     виховувати повагу  до  національних,  історичних,  культурних
цінностей українського та інших  народів,  дбайливе  ставлення  до
історико-культурного  надбання   та    навколишнього    природного
середовища, любов до своєї країни;
      сприяти  здобуттю  дітьми  освіти  у  навчальних закладах або
забезпечувати  повноцінну  домашню освіту відповідно до вимог щодо
її змісту, рівня та обсягу;
     виховувати повагу до законів, прав, основних свобод людини.
     4. Держава надає батькам і особам, які їх замінюють, допомогу
у виконанні ними своїх обов'язків, захищає права сім'ї.

     Стаття 60. Права батьків
     Батьки або особи, які їх замінюють, мають право:
     вибирати навчальний заклад для неповнолітніх дітей;
     обирати  і  бути    обраними    до    органів    громадського
самоврядування навчальних закладів;
     звертатися до державних органів управління освітою  з  питань
навчання, виховання дітей;
     захищати у  відповідних  державних  органах  і  суді  законні
інтереси своїх дітей.















                                                                  
Кодекс України про адміністративні правопорушення
(статті 1 - 212-20)


Стаття 184. Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов'язків щодо виховання дітей

Ухилення батьків або осіб, які їх замінюють, від виконання передбачених законодавством обов'язків щодо забезпечення необхідних умов життя, навчання та виховання неповнолітніх дітей тягне за собою попередження або накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Ті самі дії, вчинені повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, тягнуть за собою накладення штрафу від двох до чотирьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено цим Кодексом, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.




















                                       
 
Сімейний кодекс України


Стаття 141. Рівність прав та обов'язків батьків щодо дитини
1. Мати, батько мають рівні права та обов'язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебували вони у шлюбі між собою.
2. Розірвання шлюбу між батьками, проживання їх окремо від дитини не впливає на обсяг їхніх прав і не звільняє від обов'язків щодо дитини.

Стаття 150. Обов'язки батьків щодо виховання та розвитку дитини
1. Батьки зобов'язані виховувати дитину в дусі поваги до прав та свобод інших людей, любові до своєї сім'ї та родини, свого народу, своєї Батьківщини.
2. Батьки зобов'язані піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток.
3. Батьки зобов'язані забезпечити здобуття дитиною повної загальної середньої освіти, готувати її до самостійного життя.
4. Батьки зобов'язані поважати дитину.
5. Передача дитини на виховання іншим особам не звільняє батьків від обов'язку батьківського піклування щодо неї.
6. Забороняються будь-які види експлуатації батьками своєї дитини.
7. Забороняються фізичні покарання дитини батьками, а також застосування ними інших видів покарань, які принижують людську гідність дитини.

Стаття 151. Права батьків щодо виховання дитини
1. Батьки мають переважне право перед іншими особами на особисте виховання дитини.
2. Батьки мають право залучати до виховання дитини інших осіб, передавати її на виховання фізичним та юридичним особам.
3. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.

Стаття 152. Забезпечення права дитини на належне батьківське виховання
1. Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю, що встановлена законом.
2. Дитина має право противитися неналежному виконанню батьками своїх обов'язків щодо неї.
3. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів до органу опіки та піклування, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та громадських організацій.
4. Дитина має право звернутися за захистом своїх прав та інтересів безпосередньо до суду, якщо вона досягла чотирнадцяти років.
Стаття 153. Права батьків та дитини на спілкування
1. Мати, батько та дитина мають право на безперешкодне спілкування між собою, крім випадків, коли таке право обмежене законом.

Стаття 155. Здійснення батьківських прав та виконання батьківських обов'язків
1. Здійснення батьками своїх прав та виконання обов'язків мають ґрунтуватися на повазі до прав дитини та її людської гідності.
2. Батьківські права не можуть здійснюватися всупереч інтересам дитини.
3. Відмова батьків від дитини є неправозгідною, суперечить моральним засадам суспільства.
4. Ухилення батьків від виконання батьківських обов'язків є підставою для покладення на них відповідальності, встановленої законом.

Стаття 164. Підстави позбавлення батьківських прав
1. Мати, батько можуть бути позбавлені судом батьківських прав, якщо вона, він:
1) не забрали дитину з пологового будинку або з іншого закладу охорони здоров'я без поважної причини і протягом шести місяців не виявляли щодо неї батьківського піклування;
2) ухиляються від виконання своїх обов'язків по вихованню дитини;
3) жорстоко поводяться з дитиною;
4) є хронічними алкоголіками або наркоманами;
5) вдаються до будь-яких видів експлуатації дитини, примушують її до жебракування та бродяжництва;
6) засуджені за вчинення умисного кримінального правопорушення щодо дитини.
2. Мати, батько можуть бути позбавлені батьківських прав з підстав, встановлених пунктами 2, 4 і 5 частини першої цієї статті, лише у разі досягнення ними повноліття.
3. Мати, батько можуть бути позбавлені батьківських прав щодо усіх своїх дітей або когось із них.
4. Якщо суд при розгляді справи про позбавлення батьківських прав виявить у діях батьків або одного з них ознаки кримінального правопорушення, він письмово повідомляє про це орган досудового розслідування, який в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України, розпочинає досудове розслідування.
{Частина четверта статті 164 із змінами, внесеними згідно із Законом № 4652-VI від 13.04.2012}
5. Рішення суду про позбавлення батьківських прав після набрання ним законної сили суд надсилає органу державної реєстрації актів цивільного стану за місцем реєстрації народження дитини.


                                   ЗАТВЕРДЖЕНО
                                  постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 12 квітня 2000 р. N 646


ІНСТРУКЦІЯ
з обліку дітей і підлітків шкільного віку


Документація з обліку дітей і підлітків шкільного віку

15. Учні,   які  тимчасово  не  відвідували  загальноосвітній
навчальний заклад,  подають медичну довідку чи письмове  пояснення
батьків  або  осіб,  які їх замінюють,  про причину відсутності на
уроках.
    
Довідки та пояснення  зберігаються  в  особовій  справі  учня
протягом навчального року.

Контроль за здобуттям повної загальної середньої освіти

18. Директор загальноосвітнього  навчального  закладу  вживає
заходів до реалізації права дітей і підлітків шкільного віку,  які
постійно  проживають  на  закріпленій   за   навчальним   закладом
території  обслуговування,  на здобуття повної загальної середньої
освіти, а саме:

     здійснює постійний  контроль  за  відвідуванням   навчального
закладу,   з'ясовує   причини   відсутності   на  уроках.  У  разі
відсутності учня понад 10 днів,  а також неможливості  продовження
ним  навчання  у  загальноосвітньому  навчальному  закладі складає
відповідний акт та надсилає його до відділу освіти,  який  у  свою
чергу повідомляє про це службу у справах неповнолітніх;












НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА ЩОДО ПОПЕРЕДЖЕННЯ  НАСИЛЬСТВА У СІМЇ, ЗОКРЕМА НАД ДІТЬМИ

КОНВЕНЦІЯ
про права дитини

Стаття 19
1. Держави-учасниці вживають всіх необхідних законодавчих, адміністративних, соціальних і просвітніх заходів з метою захисту дитини від усіх форм фізичного та психологічного насильства, образи чи зловживань, відсутності піклування чи недбалого і брутального поводження та експлуатації, включаючи сексуальні зловживання, з боку батьків, законних опікунів чи будь-якої іншої особи, яка турбується про дитину.
2. Такі заходи захисту, у випадку необхідності, включають ефективні процедури для розроблення соціальних програм з метою надання необхідної підтримки дитині й особам, які турбуються про неї, а також здійснення інших форм запобігання, виявлення, повідомлення, передачі на розгляд, розслідування, лікування та інших заходів у зв'язку з випадками жорстокого поводження з дитиною, зазначеними вище, а також, у випадку необхідності, для порушення початку судової процедури.


КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ

Стаття 28. Кожен має право на повагу до його гідності.
Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню.
Жодна людина без її вільної згоди не може бути піддана медичним, науковим чи іншим дослідам.

Стаття 51. Шлюб ґрунтується на вільній згоді жінки і чоловіка. Кожен із подружжя має рівні права і обов'язки у шлюбі та сім'ї.
Батьки зобов'язані утримувати дітей до їх повноліття. Повнолітні діти зобов'язані піклуватися про своїх непрацездатних батьків.
Сім'я, дитинство, материнство і батьківство охороняються державою.

Стаття 52. Діти рівні у своїх правах незалежно від походження, а також від того, народжені вони у шлюбі чи поза ним.
Будь-яке насильство над дитиною та її експлуатація переслідуються за законом.
Утримання та виховання дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, покладається на державу. Держава заохочує і підтримує благодійницьку діяльність щодо дітей.
З А К О Н   У К Р А Ї Н И
Про охорону дитинства

Стаття 10. Право на захист від усіх форм насильства
     Кожній дитині   гарантується   право   на  свободу,  особисту
недоторканність та захист гідності.  Дисципліна і порядок у сім'ї,
навчальних  та  інших  дитячих  закладах  мають забезпечуватися на
принципах,  що  грунтуються  на  взаємоповазі,  справедливості   і
виключають приниження честі та гідності дитини.
     Держава здійснює захист дитини від:
     усіх форм   фізичного   і   психічного   насильства,  образи,
недбалого і жорстокого поводження з нею,  експлуатації,  включаючи
сексуальні зловживання,  у тому числі з боку батьків або осіб, які
їх замінюють;
     втягнення у  злочинну  діяльність,  залучення   до   вживання
алкоголю, наркотичних засобів і психотропних речовин;
     залучення до    екстремістських   релігійних   психокультових
угруповань  та   течій,   використання   її   для   створення   та
розповсюдження    порнографічних   матеріалів,   примушування   до
проституції,  жебрацтва,  бродяжництва, втягнення до азартних ігор
тощо.
     Держава  через  органи  опіки  і піклування, служби у справах
дітей,  центри  соціальних  служб  для  сім'ї,  дітей  та молоді у
порядку  ( 
z0917-09 ), встановленому законодавством, надає дитині
та   особам,   які   піклуються  про  неї,  необхідну  допомогу  у
запобіганні та виявленні випадків жорстокого поводження з дитиною,
передачі  інформації  про  ці  випадки для розгляду до відповідних
уповноважених  законом  органів  для  проведення  розслідування  і
вжиття заходів щодо припинення насильства.
{ Частина третя статті 10 із змінами, внесеними згідно із Законами
N  3109-III  (
3109-14 ) від 07.03.2002, N 2353-IV ( 2353-15 ) від
18.01.2005, N 5462-VI (
5462-17 ) від 16.10.2012 }
     Дитина вправі   особисто   звернутися   до  органу  опіки  та
піклування,  служби  у справах дітей, центрів соціальних служб для
сім'ї,  дітей  та  молоді, інших уповноважених органів за захистом
своїх прав, свобод і законних інтересів.

{  Частина  четверта  статті  10  із  змінами, внесеними згідно із
Законами  N  3109-III  (  3109-14  )  від  07.03.2002,  N  2353-IV
(
2353-15 ) від 18.01.2005, N 5462-VI ( 5462-17 ) від 16.10.2012 }
     Розголошення чи  публікація  будь-якої інформації про дитину,
що може заподіяти  їй  шкоду,  без  згоди  законного  представника
дитини забороняється.
     Процедура розгляду скарг дітей на порушення їх прав і свобод,
жорстоке поводження,  насильство і знущання над ними  в  сім'ї  та
поза її межами (
z0099-04 ) встановлюється законодавством. 
                                                                  
            

1 комментарий: